w dalszym ciągu prowadzimy
zapisy dzieci (3-6 lat)
na rok szkolny 2022/2023
do Oddziału Przedszkolnego
Szkoły Polskiej im. gen. Stefana Grota-Roweckiego
przy Ambasadzie Rzeczypospolitej Polskiej
w Berlinie
KONTAKT TELEFONICZNY
Poniedziałek 15:00-18:00
Wtorek 15:00-18.00
Środa 15.30-16.30, 19.00-19:50
Czwartek 15.30-16.30
tel. +49 152 59693528
Oferujemy dzieciom obywateli polskich czasowo przebywających za granicą oraz dzieciom ze środowiska polonijnego możliwość bezpłatnej nauki i opieki w Oddziale Przedszkolnym
Oddział Przedszkolny przy Szkole Polskiej
- gen. Stefana Grota-Roweckiego
przy Ambasadzie Rzeczypospolitej Polskiej
w Berlinie
działa w ramach polskiego systemu oświaty.
Nauka i opieka jest bezpłatna i umożliwia poznanie języka ojczystego.obyczajów i kultury polskiej oraz przygotować dziecko do dalszej nauki w Szkole Polskiej.
Dodatkowe informacje:
e-mail: berlin@orpeg.pl
Kierownik Szkoły:
mgr Izabella Elsner
Szanowni Państwo przy Szkole Polskiej im.gen.Stefana Grota-Roweckiego w miesiącu październiku 2022 powstaną 4 grupy przedszkolne
3,4,5 i 6 latków. Zajęcia odbywać się będą raz w tygodniu w godzinach od 13-do 18.
Składanie wniosku o przyjęcie do Oddziału Przedszkolnego Szkoły Polskiej im. gen. Stefana Grota-Roweckiego przy Ambsadzie RP w Berlinie oraz wymaganej dokumentacji:
- a) drogą elektroniczną Regulamin dostępny od dnia 16.06.2022r. za stronie www.berlin.orpeg.pl
Załaczniki 1-4 ( dostępne na stronie od 16.06.2022r.) w formie skanu przesyłamy na adres: berlin@orpeg.pl w terminie do dnia 30.09.2022.
Oryginały dokumentów należy dostarczyć w pierwszym tygodniu września 2022r. po rozpoczęciu roku szkolnego.
Regulamin rekrutacji dzieci
do Oddziału Przedszkolnego
Szkoły Polskiej im.gen. Stefana Grota-Roweckiego
przy Ambasadzie Rzeczypospoliej Polskiej
w Berlinie
na rok szkolny 2022/2023
- 1
Zasady rekrutacji uczniów
- Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082 ),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2019 r. w sprawie organizacji kształcenia dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą (Dz.U. 2019 poz. 1652 z późn. zm.),
- Statut Szkoły Polskiej im. gen. Stefana Grota-Roweckiego przy Ambasadzie RP w Berlinie,
Zarządzenie Kierownika Szkoły Polskiej im. gen. Stefana Grota-Roweckiego przy Ambasadzie RP w Berlinie w sprawie zasad i harmonogramu rekrutacji na dany rok szkolny.
- Kryteria rekrutacji:
- zgodnie z przepisami rozporządzenia w sprawie organizacji kształcenia dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą do Oddziału Przedszkolnego Szkoły Polskiej (dalej: Szkoła) mogą być przyjmowane:
- dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą,
- dzieci obywateli polskich stale zamieszkałych za granicą oraz dzieci osób niebędących obywatelami polskimi, jeżeli Szkoła posiada wolne miejsca oraz odpowiednie warunki kadrowe, organizacyjne i finansowe,
- warunkiem przyjęcia ucznia do Szkoły jest dostarczenie Kierownikowi:
- pełnej dokumentacji rekrutacyjnej (załączniki 1-4)
- Etapy rekrutacji uczniów
- Składanie wniosku o przyjęcie do Oddziału Przedszkolnego wymaganej dokumentacji:
- dokumentację rekrutacyjną stanowią:
- kwestionariusz zgłoszeniowy dziecka (powinien być podpisany przez obojga rodziców) – załącznik nr 1,
- klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych – załącznik nr 2,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i wizerunku dziecka – załączniki nr 3a i 3b,
- powiadomienie w nagłych sytuacjach – załącznik nr 4.
- Kierownik Szkoły ogłasza nabór dzieci do Oddziału Przedszkolnego na kolejny rok szkolny na stronie internetowej Szkoły,
- rekrutacja dzieci rozpoczyna się 16 czerwca i kończy się 25 sierpnia danego roku. Termin rekrutacji uzupełniającej ustala Kierownik Szkoły,
- w procesie rekrutacji przyjmowana jest wyłącznie pełna dokumentacja rekrutacyjna dziecka.
- Składanie dokumentów rekrutacyjnych i ich weryfikacja:
- termin i miejsce przyjmowania dokumentów określa Kierownik Szkoły (wskazuje określony dzień, godzinę, miejsce przyjmowania dokumentów),
- Kierownik Szkoły powołuje komisję rekrutacyjną. Kierownik wyznacza przewodniczącego komisji rekrutacyjnej. Komisja składa się z nauczycieli zatrudnionych w Szkole,
- do zadań Komisji należy:
- przyjmowanie dokumentacji rekrutacyjnej i kwitowanie potwierdzenia jej przyjęcia;
- sprawdzanie dokumentów pod względem formalnym;
- ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie wyników rekrutacji do wiadomości rodziców, po akceptacji Kierownika Szkoły.
- podczas składania dokumentów rekrutacyjnych dziecka rodzic jest zobowiązany okazać, celem potwierdzenia informacji zawartych w kwestionariuszu zgłoszeniowym ucznia, następujące dokumenty: dowód lub paszport dziecka, dowód/dowody lub paszport/paszporty rodzica/rodziców dziecka,
- o przyjęciu do Oddziału Przedszkolnego decyduje kolejność zgłoszeń kandydatów spełniających kryteria określone w § 1 ust. 2. W tym celu osoba przyjmująca dokumenty rejestruje datę, godzinę i kolejność zgłoszeń,
- Komisja sporządza protokół z przeprowadzonej rekrutacji po jej zakończeniu. Pod protokołem podpisują się Przewodniczący komisji oraz członkowie komisji rekrutacyjnej,
- Wyniki rekrutacji uczniów do Szkoły:
- po upływie terminu przyjmowania dokumentów określonego w harmonogramie działań rekrutacyjnych Szkoły sporządzana jest lista wszystkich kandydatów,
- po zakończeniu rekrutacji Komisja rekrutacyjna przygotowuje listę przyjętych dzieci i kandydatów nieprzyjętych,
- do dnia 26 sierpnia Komisja rekrutacyjna Szkoły jest zobowiązana podać wyniki rekrutacji do wiadomości rodziców, po akceptacji Kierownika Szkoły,
- w przypadku rezygnacji, na jego miejsce przyjmowana jest kolejna osoba z listy nieprzyjętych, spełniająca wymogi formalne. Lista znajduje się
u Kierownika Szkoły.
- W przypadku wolnych miejsc prowadzona jest rekrutacja uzupełniająca, do której stosuje się odpowiednio przepisy § 1 i 2 regulaminu.
- 3
Składanie odwołania
- W terminie 7 dni od dnia podania wyników rekrutacji do wiadomości rodziców, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiemo sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do Szkoły.
- Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia.
- Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do Kierownika Szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
- Kierownik Szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej,
o którym mowa w ust. 3, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
- 4
Harmonogram rekrutacji
- Poniżej proponowany harmonogram rekrutacji. Kierownik może dostosować terminy działań rekrutacyjnych do specyfiki Szkoły:
- Do 16 czerwca 2022r. – wydanie przez Kierownika Szkoły zarządzenia określającego harmonogram i zasady rekrutacji.
- Do 16 czerwca 2022r.- umieszczenie ogłoszenia o rozpoczęciu rekrutacji na stronie internetowej Szkoły i podanie do wiadomości zasad i harmonogramu rekrutacji.
- Do 25 sierpnia 2022r.– składanie dokumentów o przyjęcie dziecka do odzziału przedszkolnego (przyjmowanie kompletnych dokumentów wraz z załącznikami).
- Do 30 sierpnia 2022r.- ogłoszenie wyników rekrutacji.
- Od 01 września 2022r. do 15 września 2022 r. – w razie wolnych miejsc- rekrutacja uzupełniająca.
- 5
Postanowienia końcowe
- W przypadku wystąpienia na danym terenie stanu nadzwyczajnego, w szczególności sytuacji zagrażającej życiu lub zdrowiu obywateli, uniemożliwiającego przeprowadzenie postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego
w terminach określonych w ust. 1, Kierownik Szkoły ustala inne terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego,
w tym terminy składania dokumentów, i podaje je do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie na stronie internetowej Szkoły. - Dokumentacja rekrutacyjna, o której mowa w § 2 ust. 1, zostaje zniszczona po zakończeniu roku szkolnego, w którym uczeń ukończył lub opuścił Szkołę.
- Dokumentacja rekrutacyjna kandydatów nieprzyjętych do Szkoły jest przechowywana przez okres roku.